ABD’de tatil sezonunda harcama rekoru bekleniyor

ABD’de “tatil sezonu” olarak isimlendirilen, kasım ile aralık aylarını kapsayan devirde, Amerikalı tüketicilerin bu yıl daha fazla harcama yapması bekleniyor.

ABD’de kasım ayının 4’üncü perşembesi kutlanan Şükran Günü (Thanksgiving Day) ile başlayan, indirimli alışverişlerin tüm ülkeye yayıldığı Efsane Cuma (Black Friday), küçük işletmelerin satışlarını yükseltmeyi amaçlayan Küçük İşletmeler Cumartesisi (Small Business Saturday) ve Siber Pazartesi (Cyber Monday) ile devam ederek Noel ve akabinde 31 Aralık’taki Yılbaşı Gecesi ile sona eren periyot, perakende dalı için değer taşıyor.

Ülkede “tatil sezonu” isimlendirilen bu devir, büyük perakendeciler için ekseriyetle yılın en yararlı vakti olarak nitelendirilirken, Amerikalı tüketicilerin ekonomik durumunun da bir ölçütü olarak bedellendiriliyor.

979 DOLARI AŞMASI BEKLENİYOR

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) datalarına nazaran, kelam konusu 2 aylık süreçte harcamaların geçen yılın birebir periyoduna kıyasla yüzde 2,5 ila 3,5 ortasında artacağı iddia ediliyor.

Bu devirde, harcamaların toplamda 979,5 milyar dolar ile 989 milyar dolar ortasında gerçekleşmesi bekleniyor.

“Tatil sezonundaki” harcamaların 2023’te bir evvelki yıla nazaran yüzde 3,9 artarak 955,6 milyar dolar olduğu kayıtlarda yer alıyor.

Analistler, hane halkının mali durumunun yeterli olduğunu ve “tatil sezonuna” yanlışsız güçlü harcamalar için itici güç oluşturduğunu fakat harcamaların daha temkinli yapılacağını belirtiyor.

KİŞİ BAŞI ORTALAMA HARCAMA MEBLAĞINDA REKOR BEKLENTİSİ

Amerikalı tüketicilerin “tatil sezonunda” ikramlar, dekorasyon gereçleri ve besin eserleri için yapacağı harcamaların kişi başı ortalama 902 dolarla rekor düzeye ulaşması bekleniyor.

Bu sayı geçen yıl 875 dolar olarak hesaplanırken, 2019’da kaydedilen rekor meblağın 16 dolar üzerinde bulunuyor.

Bu devirde yapılan harcamalardaki artış büyük ölçüde aile üyeleri için alınan ikramlardan kaynaklanıyor.

Alışveriş yapacakların, harcamayı planladığı 902 doların yaklaşık 641 dolarını aile ve arkadaşlar üzere sevdikleri için alacakları armağanlar için ayırdığı, geri kalan 261 doları ise yiyecek ya da şekerleme, süslemeler, tebrik kartları ve benzeri öbür eserlere harcayacağı belirtiliyor.

YÜZDE 57 İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPMAYI PLANLIYOR

Söz konusu periyotta çevrim içi alışverişin, perakende satışlardaki artışa en büyük katkıyı yapması bekleniyor.

Tüketicilerin yüzde 57’si “tatil sezonu” için alışverişlerini internetten yapmayı planlıyor.

Bu periyotta çevrim içi ve başka mağaza dışı satışlarının yüzde 8 ila 9 ortasında artarak toplam 295,1 milyar dolar ile 297,9 milyar dolar ortasında gerçekleşeceği iddia ediliyor.

Mağaza dışı satışların 2023’te bir evvelki yıla oranla yüzde 10,7 artışla 273,3 milyar dolar olduğu kaydediliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir