İSTANBUL İHA – Son 12 ayda İnternet kullanan bireylerin internet üzerinden özel kullanım maksadıyla mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı, 2023 yılında yüzde 49,5 iken 2024 yılında yüzde 51,7 oldu. Cinsiyete nazaran internet üzerinden mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 54,1, bayanlarda yüzde 49,3 oldu. Bu oran, en son mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme vakitlerine nazaran incelendiğinde; bireylerin yüzde 38,8’inin son 3 ay içinde (2024 yılı birinci 3 ayı) mal yahut hizmet satın aldığı ya da sipariş verdiği görüldü.
İnternet üzerinden 2024 yılının birinci 3 ayı içerisinde mal yahut hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin yüzde 76,7’si giysi, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu, yüzde 47,5 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, yüzde 34,0 ile besin eserleri, yüzde 32,4 ile kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri ve yüzde 29,2 ile paklık eserleri, şahsî bakım materyalleri takip etti.
Bu oran cinsiyete nazaran incelendiğinde; erkeklerin yüzde 70,3’ü giysi, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 49,2’si lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları ve yüzde 33,5’i besin eserleri; bayanların yüzde 83,0’ı giysi, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 46,6’sı kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri ve yüzde 45,9’u lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları satın aldı.
En tanınan toplumsal medya WhatsApp
Bireylerin en fazla kullandıkları toplumsal medya ve iletileşme uygulamaları yüzde 86,2 ile WhatsApp, yüzde 71,3 ile YouTube ve yüzde 65,4 ile Instagram oldu. En fazla kullanılan toplumsal medya ve iletileşme uygulamaları cinsiyete nazaran incelendiğinde; erkeklerin en fazla yüzde 89,5 ile WhatsApp, yüzde 74,7 ile YouTube ve yüzde 67,0 ile Instagram uygulamalarını, bayanların yüzde 82,9 ile WhatsApp, yüzde 68,0 ile YouTube ve yüzde 63,9 ile Instagram uygulamalarını kullandığı gözlendi.