Rekabet Kurumu, Google’ın reklam uygulamaları konusunda açtığı soruşturma kapsamında, 3 Aralık’ta saat 10.30’da kelamlı savunma alacak.
Rekabet Kurumu, kelamlı savunmaya şikayetçi ya da dinleyici olarak iştirak imkanı veriyor.
Kurulun 18.05.2023 tarihli ve kararına nazaran Google hakkında çevrim içi manzaralı reklamcılık ve reklam teknolojileri hizmetleri faaliyetlerine ait olarak bağlama ve kendini kayırma davranışlarıyla 4054 sayılı Kanun’un 6. hususunu ihlal ettiği tezi üzerine yürütülen soruşturmada kelamlı savunma basamağına gelindiği belirtildi.
Toplantıya kelam almak üzere katılmak isteyen şikâyetçi ve üçüncü kişilerin, “Rekabet Kurulu Nezdinde Yapılan Kelamlı Savunma Toplantıları Hakkında Tebliğ” uyarınca, toplantı konusu ile ilgili menfaat bağlantılarını ortaya koyan bilgileri ve evrakları içeren dilekçeyle 26.11.2024 günü mesai saati sonuna kadar Rekabet Kurumuna başvurmaları gerekiyor.
‘GOOGLE NE DEDİYSE O’
Konuyu T24’teki köşesine taşıyan Füsun Sarp Nebil, Google’ın reklamcılık konusunda tam bir monopole sahip olduğunu şu tabirlerle anlattı: “Google’un reklam teknolojisi, reklam vermek isteyene sunduğu ortamda, fiyatlar anlık belirleniyor. Bu fiyatlarla verilen reklamın yayımlandığı Google dışı siteler, reklamın neye nazaran dağıtıldığını ve hatta kendi hissesine ne kadar düştüğünü bilmiyor. Google bu paylaşımın siteye yönelik yüzde 68 olduğunu söylüyor ancak şeffaf bir hesap göremiyoruz. Google ne söylediyse o.”
(YAZININ TAMAMI)
(ALINTI)